Sunday 21 August 2011

super duber

hi peeps !

*syhhh, idk why la my feeling upside down ? ke sebab i kena virus apentah yang membuatkan seorang kaki jalan terpaksa terperuk dirumah selama 2minggu ? terpaksa tidak meraikan birthdaynya yang ke 21, dan tidak dapat menyambut lebaran seperti kebiasaannya ? BTW, ntah sejak bila aku sambut birthday dgn raya yang best ? since arwah mak tade, obviously dah tak best la kan. bukan aku yg buat mood tak best , tapi sape yang tade mak bapak tahulah camne feeling dia. lagipun raya zaman sekarang bukan macam dulu, yang penuh dengan dentum dentam mercun ( zaman dulu selamat je aa main mercun , skrang ramai sangat saintis2 xberkaliber ! ) , nak shopping pun seronok je aa. sekarang, masing2 nak berlumba kau pakai brand apa, kurung kau ada banyak manik gelita ke, handsome ke aku dgn belieber style . arghh bosan bosan. so aku meletakkan raya atau birthday aku biasa jee. dah besar2 ni tade sape nak layan birthday aku ni. hadiah tu jauhlah sekali, ingatan tulus ikhlas maybe adalah kan. syukur okay enan :)

2nd topic, 
love lova lova.
this is the real. aku sebenarnya letih pikir pasal cinta ni. like everyone knows, aku dah putus tunang dgn syuk almost 2months. macam mana topik ni boleh keluar? semalam umi aku tetiba bukak cite ni. dia tanya aku dah bape lama aku putus tunang ? so aku jawab almost 2bulan. umi kata cepat masa berlalu. yeah for sure. bila aku balik bilik, so bukak la segala gambar, segala kenangan , segala memory aku dgn syuk. the simplest memory yg buat aku nangis bagai nak rak, saat pertama kali aku jumpa syuk. macam mana pertama kali aku jumpa dia, he holds my hand closely, deeply sampai aku rasa dia takkan lepaskan aku saat tuh. bila dia hantar aku balik, he declare dalam sms, dia nak aku jadi suri dalam hidup dia. aku kaku. diam. selama 4tahun, aku melayari bahtera hidup dgn dia as kawan, gf, tunangan dia dan hampir menjadi isteri, aku rindu saat saat itu. sekalipun dia curang terlalu banyak, sekalipun penyebab aku dgn dia putus sebab perempuan lain, aku tak pernah berdendam dgn dia. aku rindukan dia. yes, aku admit aku rindukan dia. tapi aku takkan berganjak dari hidup aku untuk kembali pada dia. itu takkan mungkin ! ludah yang aku takkan jilat balik ! demi tuhan, itu adalah kenangan yang aku rindukan. tahu tak korang yang aku berhabisan kekuatan dan semangat mencarik balik semangat dan api dalam diri aku, supaya kuatkan tempuh hidup tanpa syuk. tapi kuat aku, kuat lagi ex gf syuk . Azah Jeffrey. 9tahun dia bersama syuk, tak satu pun syuk hargai. sapelah yang aku baru 4tahun dgn syuk. Azah, you really strong my dear. dulu you pernah maki i, but i never listen. tengoklah apa jadi sekarang. kita akhirnya jadi baik semula. semua ada kenyataan yang pahit ditelan, tapi syukuri la allah masih sayang kita berdua. Its hurt. berdampingan dengan kau syuk, adalah satu kesilapan yang aku terpaksa telan tapi aku xjugak menyalahkan takdir. itu semua adalah pengalaman yang menjadikan aku seperti sekarang. 
hakikat aku terpaksa terima, kerana kau aku merana. kerana kau, aku terseksa. sakitnya tak dapat terima hati aku payah nak terima insan lain. kerana saki baki kenangan dgn kau yang selalu membayangi aku. mana ceruk dunia, mana tempat, yang aku dgn kau xjelahi. kl, melaka bukan asing lagi. dan setiap itu, hati aku berdetak ! kenapa aku payah nak lupakan kau? syuk, aku tahu kau takkan ingat aku, tapi tahu ke tak kau, aku sentiasa doakan kau berubah demi diri kau sendiri? jangan jadi pengikis perempuan lagi, jangan jadikan amarah kau tu sebagai pengukur keberanian kau. kau silap syuk. kau kosong ! kau tade sape sape sebab kau buang semua orang dan kau yakin perempuan kau boleh lindungi kau. kita hidup bermasyarakat. kalau kau tak boleh terima hakikat kau tu asal orang susah, pegi keje. aku bodoh menanggung kau 4tahun. bergadai hidup aku pegi keje sebabkan kau. sedangkan kau duk membuta kat rumah. apa jadi dengan hidup kau skrang syuk ? makan ke kau, sempurna ke hidup kau sekarang tanpa aku ? 
kenapa aku masih risaukan kau? aku tak tahu. tapi setiap hari jugak aku mencuba lupakan kau dan hidup dengan nafas baru. hari ni baru semua orang tahu, sesungguhnya gelak tawa aku cuma palsu. setiap kali menungan aku, detik itu aku terfikirkan kau. tapi percayalah, kau bukan lagi di hati aku. 

sesungguhnya cinta itu bukan tercipta untuk aku. baik di langit mahupun dibumi. 
  
 

No comments:

Post a Comment