Thursday 25 August 2011

HHawker's Geng !

Topclass BFF's

amey ;)   
 amey. welane, aku kawan dengan amey rasanya dah masuk 4tahun. since aku kat unisel. budak ni memang mason. memang giler. ok, amey ni dancer sebnrnya. dia budak tectonik/shuffle ni semua. bagi apa step kat dia, mmg jalan punya plus dia la sifu aku ! amey memang carik duit dgn dancing ni. aku salute dia bak tu, semangat sungguh sungguh dia. tapi bak study, memeyy arr nak belajar sgt. dulu aku dgn dia sama sama memonteng class, melepak semua aku dgn dia. actually, group aku time tu ada 4org. aku, amey, ejam jb dgn mason. aku dgn ejam satu class ( aku dgn ejam budak photograpy - dip in photog tecno. ) while amey dgn mason satu class graphic. tapi ktorang bleh ngam nak mampos sampai satu unisel pun kenal muka kitaorg. mana tempat pun korang nampak, mmg aku dgn diaorg. tadenya ada umat lain. kalau ada pun, pak and mak nyibuk je. susah senang , inilah orang2nya yg aku ada time tu. aku mmg sayang gila nan 4ekor ni, tp atas sebab2 tertentu terpisahnya ktorang bt jalan sendiri. sebabnya adalah, amey da kena tendang unisel, aku sem3 dah ranap, ejam masih meneruskan belajar tp ntah apacite dia sekarang, mason menghilang tadapat aku n amey kesan. tinggal la aku dgn amey masih keep in touch n masih jugak jumpa. sakit pening aku, susah aku senang aku, amey ada. macam tu jugak amey. aku sayang amey macam family aku sendiri. so sekalipun mcm mana badai, aku stick percaya amey, stick as bestfriend even orang cakap apa pun, pedulik apa aku. sekarang amey sgt hampir dgn aku sbb sekarang dia belajar kat uitm lendu, sejengkal je dgn uma aku kat alor gajah ni. lg hati aku seronok ! 


iezrah :D


heyy si comey iezrah ni. aku kenal iezrah sejak sek men lagi. aku dgn dia on off sebab dia ni tapenanya sek satu tempat. kejap sana kejap sini. dan sememangnya zaman sek, mmg tak la aku rapat dgn dia. alaa gitu gitu je. tak sampai setahun pun usia kerapatan aku dgn iez. kitaorang contact tru fb balik, and from there kita close. menambahkan close, iez ada order cupcakes dgn aku masa aku kat kl. dia dari melaka dtg amik cupcakes tu weeyyy. seja itu, berplus plus aku dgn close. jumpa ntah dah bape kali la kan, sampaikan setiap kali balik melaka, macam kemestian jumpa budak tembam nih ! haha. sweet je gitu. bila dgn perempuan senang nak cite semua benda, sebab perempuan kan. so bila aku ada masalah, same goes with iez, masing2 ada bila diperlukan. segala masalah aku dgn syuk dulu pun mmg dalam kocek iez la. nangis esak esak, gelak dekah dekah, mmg iez la tempatnya. baru baru ni aku adiahkan kek birthday dekat bf iez. iez dgn faiz punya seronok , tak leh cakaplah. aku hargai relationship ni sbb aku sgt trust bahawasnya iez sentiasa ada dgn aku susah senang. dia takkan pergi macam kebanyakkan orang yg silih datang dlm hidup kita even ngaku kita ni BFF dia. lebiu iez ! thanks for everything dear :)

syapik / stim :)
ok, mesti carik carik mana syapik . tepi sebelah kiri sekali berkasut coklat. hehe. aku kenal syapik masa aku couple dgn syuk lagi. aku jarang dapat lepak dgn syapik sebabkan dia study nun jauh kat penang and sampai sekarang pun tahabis habis lagi. tapi kalau ada masa, memang aku akan lepak dgn syapik. fb tayah cite, mmg bercomment sampai ke sudahlah. text/call memang tatau la kekerapan dia. dasyat dasyat. apa apa pun aku mmg kerap berhubung dgn syapik. bukan nak cite masalah je, kadang kadang tade apa pun. saje je buang kredit. aku boleh cakap syapik bukan mcm sesetengah lelaki yang susah kita nak get along, sangat senang dan aku percaya mana mana org kenal syapik mmg suka syapik. sbbkan sikap low profile dia. kau ada masalah ke, kau ada senang ke, kau kurang sen ke lebih sen ke ini orang tapandang tu semua. cariklah dia time susah, mau dia tolong sampai ke hujung. even syuk tu member dia sendiri, dan aku kenal syapik dari syuk pun, hal aku dgn syuk dia steady. dia tak belah sape sape, bukan hal dia. tu aku respect pasal dia. syapik, lu memang sudah dihati wa la ! wa sayang lu babe ! ingat, aku ada dengan kau ! 


rasyidah : ]


 hah ! ni best best. korang dah tengok dan baca yang atas atas tu kan ? ha ha ha? da kan ? BFF lain paling kuat 4tahun, yang ni ? ceteka ceteka ? hah ? apa apa ? aku agak ada dlm 14 ke 15 tahun usia persahabatan kami ! hebat tak ? lama sial !! tapayah cakap la, aku dgn dia sampai tahap melepak uma tu taingat la . umah da le dekat nak mampos, sekolah sama je. kelas pun sebelah sebelah, tu time sek menengah. time sek rendah, mmg satu kelas la kan. balik pun sama sama. bercinta je ke berhujan berpanas, weyyy aku dgn syidah berhitam berembun, berhujan, bermendung ke apa semua sama weyyy ! mak bapak kamceng baik punya. adik beradik syidah dgn adik beradik aku masing masing ada click sendiri. so bila dtg beraya mmg tabosan la, sbb masing2 ada pasangannya ! haha. aku dgn syidah mcm adik beradik, taleh pisah punya. bayangkan berbelas tahun kitaorang kawan, apa bangsa member aku syidah takenal. semua ex2 bf aku, tangan syidah la. dia boleh tunjuk sorang sorang weyy. hehe. bleh kata aku dgn syidah tapena gaduh okay. tableh gaduh la aku dgn dia, aku tareti masam muka dgn syidah. syidah pun bukan amik port punya orang, muka tade perasaan. haha . semakin membesar, aku dgn syidah still together. aku seyes tasangka aku dgn syidah punya lama member. perghh, lama siot. even masing masing ada jalan hidup sendiri, aku dgn syidah stick. dan insya allah, semakin mendatang aku dgn syidah tetap BFF ! sayang kau syidah ! 

:) so begitulah ceritanya. aku cuma ada 4manusia ni yang aku sgt sgt trust. upside down aku dgn diaorang. aku hilang mana, ini 4org je tau. kau korek la macam mana, aku trust diaorang pegang janji. perghh btw panjang dah aku citer ni, aku letih da , banyak keje aku buat, almaklum raya bakal menjelang, anak dara manyaklah kisahnya. chowwss !

P/S : beraya jugak, beramal pun jugak, beringatlah pada yang susah dan yang telah pergi. i do miss my mak. mak, if you r here, i wanna hug you like forever, treat you the best i could ! ohh if i can.

No comments:

Post a Comment